Post by Professor Phillip Alex Paisley on Oct 25, 2013 10:40:21 GMT -2
Så var der endelig blevet tid til endnu en Botanik time, som bestemt ikke var som alle andre Botanik timer på skolen. Der var nemlig blevet besluttet for at eleverne havde brug for at lære at få mere ansvar, og hvad var ikke bedre end at lære noget om planter og hvordan man passer dem? Den nye botanik lærer var bestemt ikke begejstret over dette, det var jo hans første time med eleverne og at skulle have det halve af skolen var der ikke rart. Han viste jo ikke hvordan de elever var, og om de overhovedet lyttede på hvad han sagde? Han stolte heller ikke rigtigt på dem, bekymret for hvad de ville gøre med hans elskede planter? Eller hvad hans planter kunne gøre ved eleverne. Han havde jo flere farlige planter i drivhusene og lade eleverne gå rundt iblandt dem, var han ikke særlig tryk ved. Han havde dog alligevel gået med til at have eleverne, da han jo ikke kunne sige nej når det handlede om hans første time.. eller kunne han?
Han kom småløbende ud af sin lille hytte, som ikke lå særlig langt fra drivhusene. Han havde sine hænder fyldte med bøger, som han var tæt på at tabe den ene og den anden vej. Han stoppede først op med at løbe, da han gik ind af døren til det ene drivhus hvor der hang et stort skilt med bogstavet C på. Det blev helt stille når elever så den nye lærer, og ikke den gamle sure mand som de plejede at have ”godeftermiddag elever” sagde han mens han lag sine bøger på det langebord, og lod sit blik glide rundt på de mange elever som ligefrem var klemt sammen omkring det lange træbord ”godeftermiddag Professor Paisley” gentog flere elever som kendte til at han var kommet til Abingdon, mens andre hviskede til hinanden ”hvem er det? Hvor er Professor Smith?” Han tyssede bare på eleverne, som fik dem hurtigt til at blive stille i det igen ”som i kan se.. er vi ret så mange i denne time, og derfor forventer jeg stilhed.. så i alle sammen kan høre hvad jeg siger” sagde han mens han åbnede en af sine bøger, og tog en bunke papir ud, som han kastede ned af bordet ”tag for jer” sagde han mens eleverne næsten ligefrem kastede sig hen over bordet, for at få et stykke hver ”siden vi er så mange.. synes jeg vi skal lave en opgave” sagde han som fik nogle elever til at sukke i det ”rolig nu.. den skal nok blive spændende” sagde han også selv om han godt kunne høre at de ikke havde den samme begejstring over planter som han havde ”jeg vil have at i går rundt i drivhusene.. og finder to planter som i skriver denne opgave omkring” sagde han mens eleverne allerede var tæt på at gå hvert til sidst, han slog hårdt ned i bordet som fik dem til at vende blikket mod ham igen ”men pas på... nogle planter er ikke lige venlige.. så læs i jeres bøger, før i røre ved nogle planter” sagde han og klappede sin bog i igen ”i må godt gå afsted.. nu” sagde han og satte sig ned på sin stol, mens eleverne gik ud for at lave deres opgaver.
Han kom småløbende ud af sin lille hytte, som ikke lå særlig langt fra drivhusene. Han havde sine hænder fyldte med bøger, som han var tæt på at tabe den ene og den anden vej. Han stoppede først op med at løbe, da han gik ind af døren til det ene drivhus hvor der hang et stort skilt med bogstavet C på. Det blev helt stille når elever så den nye lærer, og ikke den gamle sure mand som de plejede at have ”godeftermiddag elever” sagde han mens han lag sine bøger på det langebord, og lod sit blik glide rundt på de mange elever som ligefrem var klemt sammen omkring det lange træbord ”godeftermiddag Professor Paisley” gentog flere elever som kendte til at han var kommet til Abingdon, mens andre hviskede til hinanden ”hvem er det? Hvor er Professor Smith?” Han tyssede bare på eleverne, som fik dem hurtigt til at blive stille i det igen ”som i kan se.. er vi ret så mange i denne time, og derfor forventer jeg stilhed.. så i alle sammen kan høre hvad jeg siger” sagde han mens han åbnede en af sine bøger, og tog en bunke papir ud, som han kastede ned af bordet ”tag for jer” sagde han mens eleverne næsten ligefrem kastede sig hen over bordet, for at få et stykke hver ”siden vi er så mange.. synes jeg vi skal lave en opgave” sagde han som fik nogle elever til at sukke i det ”rolig nu.. den skal nok blive spændende” sagde han også selv om han godt kunne høre at de ikke havde den samme begejstring over planter som han havde ”jeg vil have at i går rundt i drivhusene.. og finder to planter som i skriver denne opgave omkring” sagde han mens eleverne allerede var tæt på at gå hvert til sidst, han slog hårdt ned i bordet som fik dem til at vende blikket mod ham igen ”men pas på... nogle planter er ikke lige venlige.. så læs i jeres bøger, før i røre ved nogle planter” sagde han og klappede sin bog i igen ”i må godt gå afsted.. nu” sagde han og satte sig ned på sin stol, mens eleverne gik ud for at lave deres opgaver.
Opgaver:
1. Find 2 Planter (Navn, Billede & Hvor de kommer fra) - 5 Points
2. Beskriv planterne (Hvordan man passer dem bedst osv.) - 10 Points
1. Find 2 Planter (Navn, Billede & Hvor de kommer fra) - 5 Points
2. Beskriv planterne (Hvordan man passer dem bedst osv.) - 10 Points